Despre taxiuri, Uber si Primarie

Cam intrigant titlul dar cand ma gandesc la protestele taximetristilor si la supararile unora ca Uber-ul nu este correct, ca face concurenta neloiala, samd….., ma gandesc ca daca as fi primarul acestui oras as cauta o cale sa rezolv si calitatea transportului cu taxi-ul in Bucuresti dar si asa zisa concurenta neloiala.

Stiu ca ceea ce voi incerca sa spun in continuare va supara pe proprietarii companiilor de taxi sau pe cei care se bucura la banii negri din aceasta industrie dar cred ca pentru primii se poate gasi o solutie ( nu o stiu ) si de ceilalti nu-mi pasa. Cred ca viitorul inseamna evolutie si uneori aceasta poate fi neplacuta in prima faza… toti avem o anumita opozitie la schimbare.

Taximetria din Bucurestiul de astazi este jalnica si, credeti-ma, stiu ce spun: sunt consummator. Taxiuri murdare, vechi, soferi nespalati, care fumeaza in masina, vorbesc urat, iti cer suprapret, te agreseaza sau fura de cate ori au ocazia. Nu toti dar multi.

Uber-ul, de partea cealalta a baricadei, promite conditii civilizate de transport, folosind o aplicatie de tipul “ waze “ cu costurile la vedere dar cu soferi, chiar daca amabili, uneori total nepriceputi in ale soferiei sau in a se descurca sa gaseasca o adresa atunci cand aplicatia este aproximativa. Sorry, am folosit si Uber-ul sufficient timp. Si la fel, nu toti, dar suficienti.

O solutie pentru viitor ma gandesc ca ar putea fi ca Primaria sa ia in mainile sale aceasta problema si sa faca o aplicatie similara Uber-ului, sa stabileasca un standard normal de taximetrie si sa se manifeste ca un bun administrator al acestui oras. Poate chiar sa plateasca o franciza pt aplicatie. Culmea este ca ar face si bani. Este drept ca nu negri…. Si as fi tentat sa cred ca mai multi decat cei din autorizatiile de taxi de astazi. Printre altele ar disparea si vesnica problema a taxiurilor inregistrate in diverse sate de langa Bucuresti si care opereaza linistit in oras, alt motiv de frustrare pentru multi soferi de taxi.

O astfel de decizie la nivelul Primariei ar creea un sistem de transport public in Bucuresti si de ce nu si in tara. echilibrat, in care ar disparea concurenta neloiala, in care standardul ar fi acceptat, pretul dinamic nu ar mai permite exagerari sau arogante,dar ar multumi pe toata lumea in care atat clientul cat si soferul ar avea atat trasabilitate cat si evaluare. Si atat tu client cat si tu sofer va trebui sa ai 7 ani de acasa…… altfel te duci singur la plimbare.

Si banii pe care Primaria ii va face vor putea fi folositi in orice va aduce beneficii orasului: de la infrastructura, la mediu sau petrecerea timpului liber.

Simplu, fara alta concluzie finala.

Hits: 211

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *