Ghid de Bune Practici – Introducere

In aceasta saptamana am fost uimit sa vad cata lume a fost miscata de cateva idei. Departe de mine gandul de a ma razboi cu cineva si mi-ar placea sa nu mi se puna ” in carca ” asa ceva. Din contra, cred ca patronatul industriei trebuie sa discute pentru a gasi calea de a face treaba mai bine in folosul clientilor.

Am dorit de la bun inceput ca acest blog sa fie un motor, o platforma pentru discutii atat cu clienti cat si pentru critici sau coechipieri. Accept si bunele si relele…:)). Si atentie ca nici macar acum nu incerc sa vorbesc despre restaurantele mele ( chiar daca toata lumea o face ).

Avand in vedere cele spuse mai sus, am decis sa incep publicarea unui ” Ghid de Bune Practici ” pentru industria restaurantelor. Asa ceva nu exista astazi public, chiar daca autoritatea statului ar fi trebuit sa elaboreze unul.

Experienta pe care am acumulat-o implementand si certificand standarde de calitate in reteaua mea de restaurante, ( ah ! uite ca nu m-am putut abtine..:) ), m-a facut sa incerc sa elaborez acest Ghid, in ideea de a fi util tuturor si, de ce nu, la un moment dat, sa devina un standard.

Doresc sa spun ca el este rodul muncii unei echipe intregi in acesti ultimi ani si, este doar o mica parte din ceea ce inseamna certificare de standarde de calitate. Stau la dispozitia tutturor celor interesati sa implementeze aceste reguli, atat cu sfatul cat si fizic, in limita posibilului. Deasemenea, accept orice comentarii…

Voi publica acest ghid pe capitole si daca ele sunt prea tehnice va rog sa ma scuzati.

Deasemenea, doresc sa aduc pe aceasta cale multumiri echipei de consultanti conduse de Liviu Minciuna, pentru ca datorita lor am invatat toata aceasta teorie, precum si Madalinei Balan, RMC – Responsabil cu Managementul Calitatii – in compania mea.

Multa Bafta !

Hits: 453

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0
8 raspunsuri
  1. Cristi Roman
    Cristi Roman says:

    Astept cu mare interes Ghidul. Insa – ce vreau sa intreb: din ce spuneti, v-ati dori ca acest Ghid facut de echipa Dvs. (practic, de La Mama) sa devina un etalon in industrie?
    Adica, este un Ghid inchis, nu mai poate suferi completari/schimbari/imbunatatiri?
    Mai departe: sinteti dispusi sa includeti si membri “din partea cealalata a baricadei”, in elaborarea finala a ghidului? Imi ofer serviciile GRATUIT, daca sinteti interesat de asa ceva. Mi le ofer in calitate de critic de restaurante, de client extrem de riguros, de om care a luat masa in restaurante din aproximativ 30 de tari de pe 3 continente si care mai mereu a fost atent la servicii/etc.
    Practic, in varianta finala a Ghidului, care poate capata si o varianta tiparita si publicabila, sub forma de manual/carte – ptr. cei din industrie, pot participa ca si co-autori si alti oameni?
    Mi-ar face placere sa fiu parte activa in asa ceva si astept cu interes publicarea primului capitol.
    Succes.

    Răspunde
  2. Catalin
    Catalin says:

    Ghidul nu este inchis si evident ca poate suferi comentarii / modificari / imbunatatiri. El este o propunere si ar trebui luata ca atare.
    In alta ordine de idei, acest ghid este un document tehnic, elaborat de oameni cu experienta practica si de catre specialisti, iar el nu se refera la activitatea din salon ci la modul de organizare a unui restaurant.

    Răspunde
  3. Cristi Roman
    Cristi Roman says:

    Inteleg ca totusi ati facut acest blog ptr. a fi mai aproape de clienti – ati afirmat destul de clar acest lucru la inceput.
    Mi-as fi dorit ca acest ghid sa se refere CLAR SI LA ACTIVITATE din salon, dar ma conving inca o dataca aceste aspecte nu sunt asa de importante precum multi patroni din industria romaneasca de restaurante dau impresia.
    E pacat, chiar mare de tot, romanii incep sa calatoreasca masiv, sa fie mai atenti cu propriul buget, sa-si deschida ochii – si pe termen mediu/lung orice restaurant din Romania care inca bagatelizeaza relatiile cu clientii va avea de pierdut.

    In prezent, cred ca maxim 4-5 restaurante din Bucuresti ar supravietui intr-un oras ca Dublin, de 3 ori mai mic decit Bucurestiul, dar cu o piata de restaurante impresionanta. De servicii nu mai vorbesc.

    Răspunde
  4. Catalin
    Catalin says:

    Ghidul la care ma refer este un document tehnic ( repet acest lucru ) si care se refera la modul de organizare al unui restaurant. Astazi, aproape toate industriile au asa ceva in lumea civilizata, asa cum deja exista si in Romania in diverse alte domenii de activitate.
    Acesta se refera la separatia traseelor, la aprovizionare si la eliminarea gunoaielor, la modul de organizare a bucatariei, etc. Un ghid de bune practici, ii ajuta pe cei care opereaza un restaurant sa respecte un minim de reguli, aproape elementare, care sa fie similare in toate restaurantele, realizand un minim de standard.
    Un ghid care sa se refere la activitatea din salon, nu cred ca ar fi o idee rea si de aceea astept propunerile d-voastra, dar, este bine sa stiti ca este cu totul altceva.
    Deasemenea, aproape orice comentariu al d-voastra acrediteaza ideea ca nu imi pasa de clienti… cred ca este fals si as vrea sa-mi aratati un singur rand in care eu am spus ceva rau de acestia. Singurii la care m-am referit sunt aceia care prin comportament si-au pierdut acest statut, din pacate.
    In calitatea d-voastra de critic de restaurante poate ca … prea criticati, chiar si fara motiv. Sunt convins ca atunci cand veti ajunge in Romania, daca ne vom cunoaste, vom descoperi ca avem mai multe in comun despre atitudinea fata de clienti decat credeti. Fara suparare.

    Răspunde
  5. Cristi Roman
    Cristi Roman says:

    Multumesc mult de raspuns. Ok atunci, sa speram ca vom avea, poate chiar anul asta, si un ghid de bune practici in resturant – care sa se refere, evident, la ambele tabere – si la clienti, si la angajatii restaurantului.
    Da, sint cu totul de acord ca exista si clienti “uscaturi”, fara discutii. De aceea cred ca un astfel de ghid trebuie sa-i spuna si clientului la ce sa se astepte, la ce reactii ar trebui sa aiba in fata unor probleme, etc.
    Multumesc inca o data.

    Răspunde
  6. narcisa
    narcisa says:

    @Cristi Roman

    chiar ar fi binevenit un ghid complet ! singurul meu “of” este cel legat de faptul ca cei care, dupa parerea mea ar avea cea mai mare nevoie de el, nu-l vor citi !
    dar sa fim optimisti !

    Răspunde
  7. sorin rosu
    sorin rosu says:

    felicitari….ar fi f interesant si util..daca s-ar citi acest blog de catre multe persoane, care ignora cele scrise in ghid!

    bafta mai departe in tot ceea ce faceti

    Răspunde

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *