Intamplare
De multa vreme nu am mai reusit sa dorm 10 – 11 ore legate. Asa ca de dimineata, mai spre pranz, cand m-am ridicat din pat eram un om vesel, poate putin lenes dar care deja savuram la gandul unei cafele bune baute undeva in oras… si am plecat de acasa ajungand pe terasa unui hotel de 5 stele, undeva in centrul Bucurestiului.
Vremea frumoasa, aerul cosmopolit, meniul la preturi europene, toate acestea si poate multe altele m-au facut sa ma simt in mijlocul Bucurestiului precum in centrul oricarui mare oras european sau oriunde din lume si, sincer aveam dreptate…., Bucurestiul este un oras mare si cu nimic mai prejos decat alte orase importante din Europa.
Am comandat un espresso, apa,…, meniul mi-a facut cu ochiul si am decis ca vreau sa si mananc ceva si,… atunci a inceput….:)
Aperitivul a venit in 30 de minute, felul de baza in aproximativ o ora si, culmea nu era ceea ce comandasem. Initial m-am suparat, oare de ce cineva dorea sa-mi strice ziua care incepuse asa de frumos…. apoi, mi-a parut rau…., am realizat ca ” errare humano est “, ca poate cei din bucataria de 5 stele nu erau in ziua lor fericita ( spre deosebire de clienti ) sau poate ca ospatarul doar avea o zi proasta.
Am mancat, am mai baut o cafea, am primit scuzele, am platit ca oriunde in Europa, am lasat tips, nu ca oriunde in Europa dar, nu am putut sa nu ma intreb: daca avem serviciile incluse in pret, de ce nu le primim ? Si daca pretul nu contine servicii, de ce le cerem ?…. Raspunsul, din pacate, are legatura cu societatea romaneasca, in care, atat cei din partea dreapta a tejghelii cat si cei din partea stanga a acesteia avem nevoie sa invatam sa ne respectam si sa respectam ceea ce facem, indiferent cine este in stanga sau in drapta…:)
Invat sa nu ma mai supar pe locatii sau pe oameni pentru ca toti suntem supusi greselii, invat sa ma bucur de cafeaua buna din fata intr-o zi insorita si in rest… sa fim sanatosi
Hits: 340
Buna ziua,
Imi cer scuze ca sunt insistenta, nu stiu daca ati citit comment-ul meu la articolul anterior. Am o mare mare rugaminte la dumneavoastra, evident, doar daca se poate.
Asa cum am mentionat si data trecuta, pentru lucrarea de dizertatie, pentru studiul de caz, am ales restaurantele “La Mama”. Tema lucrarii – Sisteme de management integrat.
As dori, daca puteti, sa imi oferiti mai multe informatii despre companie si sistemul de management al calitatii si sigurantei in interiorul acesteia. Am gasit cu ajutorul acestui blog ghidul de bune practici, insa mai multe informatii utile despre companie nu am gasit pe internet. Mai corect spus, nu este suficient ce am gasit.
Multumesc anticipat,
Madalina Manda
Zicala cu pomul laudat se confirma. La randul meu am doua exemple de la un hotel de 5 stele (nu asa de central ca al tau): la observatia ca vinul din pahar are si putin dop, ospatarita a raspuns ca nu e vina ei, ci a barmanului, ca el desface sticlele! A doua replica memorabila a venit dupa observatia ca paharul de vin rosu a fost umplut pana sus: “Beti cat puteti !”, a fost raspunsul…
Din fericire, sunt si exemple bune. De curand am fost la Ramada Brasov unde am ramas de-a dreptul mirat de calitatea buna a serviciului. La ora 6.30 dimineata, cu toate ca barul era inchis, unul dintre cei care se ocupa de aranjarea bufetului de mic dejun a venit cu zambetul pe buze si mi-a preparat un espresso.
Errare humanum est perseverare diabolicum – Seneca
si nu: ”errare humano est“
In rest, sanatate!
Buna ziua domnule Catalin Mahu. Va rog sa va verificati emailul catalin@lamama.ro. V-am trimis cateva informatii foarte importante in legatura cu angajatii dumneavoastra.
Cu stima,
Marian Tataru