La Mama – de 11 ani restaurantul tau de familie

Pagini de jurnal

In fiecare an aceasta aniversare imi umple sufletul. De la inplinirea primului an am inventat un mod unic, as putea spune, de a sarbatori aniversarile: creem un meniu special pe care il oferim din partea casei clientilor nostri.Intern, facem un concurs de gatit  sarmale, adica vedem care restaurant a facut cele mai bune sarmale in aceasta zi. Este greu sa alegi intre 6 restaurante care fac tot ce pot pentru a iesi pe primul loc. castigul este dat de recunoasterea interna si, evident, de automultumirea pe care o ai cand vezi ca clientii termina tot din farfurie.

Poate parea un gest prostesc acela de a oferi gratis mii de portii de sarmale, ciorba sau desert dar, intotdeauna am crezut ca trebuie sa intorci ceea ce primesti. In toti acesti ani am invatat ca fara cei aproximativ 5 000 de clienti zilnici nu as fi ajuns aici. Cand intru in unul dintre restaurantele mele vad cu placere figuri cunoscute, chiar daca nu cunosc persoanele, ma uit pe mese sau ma duc in spate in zona de debarasare sa vad daca clientii mananca sau nu tot din farfurii si, ma bucur sa vad ca farfuriile se intorc goale.

Imi dau seama ca din cand in cand mai si gresim. Imi dau seama de ce fel de pasiuni am reusit sa nastem dupa pasiunea pe care criticii nostri o pun in a ne arata erorile. Citesc constant pe internet laude si injurii si asta imi spune ca exist, imi spune ca lumea este sensibila la ceea ce facem noi. Nu exista perfectiune in industria restaurantelor dar ca si clienti ne-o dorim. Daca un lucrator face o greseala, umana dealtfel, este indezirabil si restaurantul si personajul dar daca un soft celebru, ca de exemplu sistemul de operare al unui calculator are un bug, este normal, restartez si gata. Si exemplele sunt nenumarate.

Am spus de nenumarate ori ca activitatea dintr-un restaurant este ca un drog de care nici nu mai poti si nici nu prea vrei sa te lasi. Intamplarile de zi cu zi creeaza acest drog. Oamenii multumiti precum si cei nemultumiti, farfuriile goale care se intorc de la mese, sticla de vin trimisa bucatarului ca semn de multumire – chiar, cand ati facut asta ultima data ? – clientul care vine la pranz cu colegii la o masa in fuga si seara cu iubita pentru un moment de relaxare, copii care isi aduc parintii sambata sau duminica la o masa de familie, batraneii care se tin de mana cand intra in restaurant si marg incet pana la masa lor, copii care alearga printre mese spre bucuria sau supararea altora, studentul care a luat examenul impreuna cu colegul care tocmai l-a picat, botezul unui nou nascut, masa cu prietenii cand iti aniversezi ziua, sau cand serbezi cununia, sau cand, inevitabil il cinstesti pe cel care a murit. Ciclul vietii in viata de zi cu zi.  Poti vedea restaurantul ca o sursa de evaziune, ca un rau,  ca un loc in care sa te simti furat, poti vedea restaurantul prin ochii si gandirea pe care vrei sa o ai dar, poti vedea restaurantul ca pe o fresca a vietii, ca pe o parte a acesteia,… ca pe un drog…

Ne place sa mancam, ne place sa bem un sprit, ne place sa ne intalnim sa socializam sa vedem si sa fim vazuti, ne place sa iesim la restaurant. Si ceea ce-mi place foarte mult,… este ca La Mama este in mijlocul acestor placeri, este restaurantul care isi iubeste clientii si care, imi place la randul meu sa cred, este iubit de catre clientii lui. In 11 ani am scris o parte din cartea restauratiei bucurestene sau chiar romanesti

Sunt melancolic si emotiv … pana la urma am implinit 11 ani… si am invatat multe…. si am trait multe…. si imi place ceea ce fac…. si,… va multumesc.

Hits: 602

17 raspunsuri
  1. Wolf
    Wolf says:

    La multi ani! si poate la mai multe locatii! uneori imi ia cam mult timp sa ajung la unul din restaurantele La Mama, la pranz. Pe cand un meniu special care sa contina si peste? nu stiu care e cererea dar eu unul sunt mare amator. In rest crema de legume e PERFECTA!

    Răspunde
  2. Catalin
    Catalin says:

    Merci Lupule…:)
    eu prefer ciorba taraneasca cu afumatura sau ciorba de vacuta. Pestele de calitate este cam scump si de asta este cam greu sa il bagi intr-un meniu promotional totusi,… ce iti doresti ?

    Răspunde
  3. Wolf
    Wolf says:

    Sardinele sunt accesibile, se prepara rapid si sunt gustoase. Eu apreciez multe feluri de peste dar sardinele se preteaza cred cel mai bine la meniul special.

    Răspunde
  4. Luca
    Luca says:

    Se apropia ziua de 8 Martie si m-am hotarat sa-i fac o surpriza sotiei mele, astfel ca in data de 01.03.2010 am facut o rezervare pentru data de 8 Martie 2010 la restaurantul “La Mama” de langa stadionul Dinamo. Bineinteles dupa o cercetare a forumurilor de profil aceasta alegere parea una foarte fericita. Am fost anuntat sa nu intarzii mai mult de un sfert de ora (programarea era la ora 19.30, in zona de nefumatori, pentru patru persoane) si sa nu vin imbracat in pantaloni de trening(!!!). A venit si seara cu pricina si obisnuit sa fiu punctual am ajuns la restaurant la ora 19.20, personalul de acolo rugandu-ma sa astept putin pana se elibereaza masa. Nici o problema eu eram de vina ca am ajuns mai devreme asa ca am ramas la usa pentru niste discutii amicale si cu gandul la seara minunata ce avea sa urmeze. Iesitul la restaurant nefiind o indelednicire nici macar lunara, dar cum era o sarbatoare eram dispusi sa facem un mic sacrificiu. Minutele treceau nemilos si seara noastra speciala se indrepta vertiginos catre un esec rasunator pe motivul ca persoanele care ocupau masa noastra nu dadeau nici un semn ca doresc sa plece. In jurul orei 20.00 ne-au oferit o masa in zona de fumatori, lucru inacceptabil din moment ce facusem rezervarea cu o saptamana inainte tocmai pentru a nu avea nici o surpriza. In final am plecat cu un gust extrem de amar si cu gandul la seara minunata care parea pierduta. In acel moment mi-am amintit ca in telefon aveam numarul de la restaurantul “Casa Jienilor” de pe strada Fainari, am sunat, am gasit o masa pentru patru persoane, la nefumatori si da am petrect o seara de neuitat si bineinteles am gasit si restaurantul unde ma voi duce mereu deoarece ne-au facut sa ne simtim cu adevarat importanti pentru ei. Multumesc “La Mama”!!!

    Răspunde
    • Corina Videanu
      Corina Videanu says:

      Aici aveti dreptate Restaurantul La Mama nu stie sa te faca sa te simti important pentru ei ca si client,ci numai atunci cand esti in control la ei sa vezi cum te face sa te simti rege.
      Am avut si eu o intamplare care m-a facut sa renunt a merge acolo deoarece d-ra ospatar mai avea putin si imi scotea ea bani din portofel pentru aluzia facuta ca este ziua ei si trebuia sa ii las ceva consistent,dar sincer m-a deranjat.
      Dar sa stii ca am mai fost nu am ce sa le reprosez restul ospatarilor defapt mai era un domn dar se pare ca nu mai lucreaza nu l-am mai vazut de mult era cam la fel cu d-ra.
      Asa ca va dau dreptate.

      Răspunde
  5. Corina Videanu
    Corina Videanu says:

    Buna seara!

    Am si eu de adaugat o reclamatie la adresa d-voastra si daca se poate astept si un raspuns din partea d-voastra.
    S-a schimbat cumva codul CAEN al restaurantului La Mama Delea Veche? din restaurant a trecut la matrimoniale ?
    De florii am servit masa cu sotul meu la restaurant-ul din Delea Veche si ca niciodata s-a prezentat ospatarul,de ce se prezinta ospatarul,era ziua de florii si isi serba ziua?trebuia sa ii las ceva suplimentar fata de nota de plata?ca nu am inteles aluzia.Apoi dupa ce am servit masa am mers pana la toaleta si nota de plata vine cu numarul de telefon al d-rei cred ca este al ei,presupun.De ce ? Pt ce?
    Daca as fi vazut eu sau sotul meu acolo cu siguranta nu lasam lucrurile asa,degeaba vreti standarde inalte daca angajati d-voastra sunt oameni fara vocatie,fara studii,fara un aspect fizic placut,ce sa vada un client cand intra in restaurant,primul contact il ia cu ospatarul un aspect fizic placut,o dictie buna,un vocabular ales etc…ceea ce d-rei ii lipsesc cu desavarsire.
    Cand mi-a aratat sotul meu nota de plata acasa unde pe spate avea un numar de telefon,m-a intrebat daca am cerut eu sau daca am notat eu ceva sa il poata arunca,uitandu-ma nu mi-a venit a crede,este o lipsa de respect pentru clienti d-voastra,am sa merg si personal sa vorbesc cu o persoana din conducere la restaurant dar cred ca aici mai citesc si alti clienti ai restaurant-ului si intamplarea asta este bine de stiut si mai ales pentru alte d-ne.
    Rusine pentru toata reputatia pe care o aveti sa se intample asa ceva.Nu as vrea totusi sa dau numarul de telefon al d-rei dar macar sa i se atraga atentia pentru comportamentul ei,d-voastra ca si angajator aveti aceasta datorie.
    Va doresc Sarbatori Fericite!

    Cu stima si respect
    Corina Videanu

    Răspunde
    • Catalin
      Catalin says:

      Buna ziua

      Ca sa va raspund punctual la ” reclamatie ” am sa va spun ca este normal ca ospatarul sa se prezinte la masa, atunci cand vine sa ia comanda: nu o face pentru ” a se baga in seama “, pentru ca vrea tips, sau din oricare alt motiv stupid ci o face pentru ca sa nu-l cheme ” baiete ” si pentru ca este in standardul restaurantului. Povestea cu numarul de telefon pe nota de plata nu o inteleg, dar ea are o rezolvare simpla: daca stiti numele celui care v-a servit atunci veniti la restaurant si sunam la acel numar de telefon. Daca raspunde respectivul ospatar ( 1 % ) eu il duc de mana la balamuc si il las acolo, daca in schimb raspunde altcineva ( 99 % ), atunci este un Triunghi al Bermudelor pe care nu stiu, nu vreau si nici nu cred ca trebuie sa-l explic, inteleg. Oricum din mesajul d-voastra eu nu am inteles daca era un baiat sau o fata persoana care v-a servit, dar pana la urma am presupus ca era o fata…:)
      In rest, consideratiile despre aspect si altele sunt perfect gratuite,
      La final, va stau oricand la dispozitie, inclusiv cu rugamintea de a nu mai confunda acest blog cu o platforma pentru reclamatii.
      Daca doreati, puteati sa-mi trimiteti un mail, adresa fiind disponibila de suficient de multe ori chiar in interiorul acestui blog
      Sarbatori Fericite !

      Răspunde
    • Catalin
      Catalin says:

      Merci

      Am transformat ceva misto in ceva superb…:))
      … pana si mie imi place… nu, gresesc… uneori nu imi vine sa cred ce bine a iesit…:))… asa ca da… primesc laudele… si imi plac…:))
      Merci, inca o data

      Răspunde
  6. christian
    christian says:

    Am citit ca mai doresti sa deschizi un pub dar cu alta denumire.
    De ce nu cladesti si din Charlatans un brand pt ca asta ti-a iesit pana acum si cu La mama si Cafepedia 🙂

    Răspunde
    • Catalin
      Catalin says:

      Nu este important sa cladesti retele… un brand inseamna in primul rand remanenta din mintea clientului. Asocierea a ceea ce faci tu cu ceea ce il reprezinta pe acesta… nu sunt un om de marketing asa ca s-ar putea sa si gresesc in a defini brand-ul…:)
      Cred ca conceptul de pub nu se prea potriveste cu conceptul de retea. Intr-o retea trebuie sa standardizezi lucrurile, produsele, etc. Intr-un pub, unde vinzi de fapt diversitate, neconventionalism, este mai greu… dar cine stie, poate anumite linii directoare ale Charlatans-ului se vor regasi…multumesc, asa cum ti-am spus,… si mie imi place.

      Răspunde
  7. pt CORINA VIDEANU
    pt CORINA VIDEANU says:

    Corina cand te-ai trezit era geamul deschis?cum poti sa afirmi asa ceva despre personalul unui restaurant?esti cumva trainer, manager, sau ai nush ce functie in acel restaurant?de unde stii tu ca nu au studii?probabil unii ospatari au studii mai onorabile decat Spiru Haret al tau….asa ca…nu mai critica oamenii inainte sa stii cate ceva despre ei…si chiar daca este adevarat nu trebuia sa ii bagi pe toti in aceeasi oala,,,

    Răspunde
  8. C.R.M.
    C.R.M. says:

    In primul rand la multi ani intarziati, ce sa-i faci daca eu abia azi am citit postarea ta de acum cateva luni:) In al doilea rand, felicitari, nu stiam ca restaurantul “La mama” e detinut de un onestean, eu onesteanca fiind, pribegita prin Bucuresti. Tot in aceasta dimineata am aflat despre o intalnire a onestenilor, despre care mi-ar placea sa aflu mai multe detalii, daca ma poti ajuta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *