Notre respect, Champagne!

Mai către zilele noastre, o firmă bavareză de echipament a impus – prin inovaţie şi calitate – noul nume al pantofilor de sport: „adidaşi”. Transformarea era dublă: numele propriu al fondatorului – Adolf „Adi” Das(sler) – dăduse mai întâi denumirea corporaţiei, căreia generaţii întregi i-au recunoscut apoi paternitatea pantofilor comozi. Cam la fel s-a întâmplat şi cu un celebru producător de aparate de reprodus şi de multiplicat: a dominat copios piaţa de profil şi şi-a impus numele – „Xerox” – ca sinonim pentru copiator.

Dar, cu sute de ani mai devreme, o provincie istorică din nord-estul Franţei redefinea excelenţa băuturilor alcoolice, „botezând” cu numele său vinul spumant produs aici. Vorbesc despre şampanie. Şi despre Champagne, o regiune pe care am avut marea bucurie de a o fi vizitat de curând, cu un scop mixt: turism şi afaceri.

Cea mai mare parte a acestei provincii istorice este, în zilele noastre, parte componentă a regiunii administrative Champagne-Ardenne, care include patru departamente: Ardennes, Aube, Haute-Marne şi Marne. Principalele centre comerciale ale regiunii sunt Epemay, Reims şi Troyes.

Deşi este a treia regiune a Franţei în industria metalurgică, dar şi un important centru în construcţia de maşini, Champagne este renumită pentru vinurile sale spumoase, care îşi au originea aici, fiind protejate astfel – ca denumire comercială – în Uniunea Europeană. Viile acoperă mii de hectare din suprafaţa regiunii, producând anual vin pentru sute de milioane de sticle. 40% dintre acestea sunt exportate.

Desigur, deşi ne-am dori, nu ne putem compara cu nava-amiral a viticulturii franceze. Dar am putea-o considera un exemplu. Un ideal, chiar. Şi dacă nu avem terroir şi nu putem face încă vinuri ca în Champagne, să învăţăm măcar să respectăm această minunată licoare!

Hits: 358

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *