Plimbare cu avionul

Zilele trecute am avut de facut o calatorie pana la Iasi si am ales avionul,… Tarom

Avionul, destul de gol, asa ca un grup de spanioli si-au ales locurile in mijlocul avionului astfel incat sa stea  fara sa se intersecteze cu alti calatori. Nimic rau pana la urma, nimic deranjant pentru mine. Insotitoarea de bord i-a rugat sa-si pastreze locurile de pe bilete dar pana la urma i-a lasat in pace vazand ca nu are cu cine discuta. Am ramas impresionat de cat de tare vorbeau tipii, fara sa se gandesca ca ar fi putut deranja pe cineva, inclusiv dupa ce insotitoarea de zbor i-a rugat sa o lase mai moale…:)

Nu as fi considerat totusi  ca era o problema pana la coborare cand, o alta persoana, a oftat langa mine si a spus:” m-au innebunit oamenii astia cat mi-au  urlat in ureche “.

In acel moment mi-am readus aminte ca ceea ce poate fi bun pentru noi pentru altii poate sa nu fie la fel de bun. M-am intrebat atunci cum ar trebui sa reactioneze o companie care este pusa in situatia asta? Sa supere clientul care vorbeste tare si care ar putea vorbi si mai tare sau sa supere prin inactiune pe ceilalti clienti care poate ca nu zic nimic dar sufera ? Si asta in contextul in care totata lumea stie regulile aici incluzand si pe cele de bun simt,

Oare intr-un restaurant este bine sa duci ciorba fierbinte cum place unora sau incalzita normal cum place altora ? Cu verdeata sau fara ? Oare daca muzica trebuie sa fie la un nivel acceptabil, va fi acel nivel acceptabil si pentru masa de langa boxa ?

Sau poate daca cineva vrea ca intensitatea luminii sa fie mai mare si altcineva mai mica, ce sa faci ?

Oare trebuie sa renunti la clientii fumatori doar pentru ca nefumatorii sunt mai recalcitranti si mai intoleranti ?

Sunt multe intrebari de acest gen dar cred ca raspunsul este in alta parte. Raspunsul este pana la urma in noi.

In diversele noastre situatii in care suntem pusi ne comportam diferit. Nu ne place sa vorbeasca cineva tare langa noi intr-un avion sau restaurant dar avem sonerii tipatoare la telefoane si daca este sa raspundem o facem in asa fel incat sa auda toata lumea. Starea noastra de spirit  ne influenteaza deciziile de acest fel. Ne place, nu ne place, mancarea asta este buna, astalalta nu, dar restaurantul a vandut 50 de portii in acea zi si a ta este singura care s-a intors nemancata si cu reclamatie… ce decizie sa ia managerul respectiv ?

Ma duc des intr-o trattorie pentru ca imi plac pastele. Intr-o zi m-a deranjat faptul ca dadeam cu tunul si nu aparea vreun ospatar. In alta m-a deranjat ca ospatarul imi turna constant in pahar. Atunci l-am si rugat sa nu mai vina asa de des pe la masa noastra ( mi-am cerut scuze la finalul mesei pentru ca el isi facea doar meseria ) dar, toate lucrurile de acest gen care ne deranjeaza sunt doar pentru ca noi vrem sa fim deranjati, pentru ca noi cautam vinovati pentru momentele noastre proaste, chiar si atunci cand venim cu scuza ca ” ma simteam bine ”

Fiecare om are frustrarile sale, frustrari pe care adesea le punem in carca celor din jur. Ne razbunam pe ei, apropiati sau nu. Imi place atunci cand merg in tari straine ca nimeni nu este interesat de astfel de situatii: nu o data mi s-a intamplat sa primesc o ceasca sau un pahar murdare si chelnerul imperturbabil sa mi le schimbe fara macar sa isi ceara scuze, sa imi intarzie mancarea si ?… ce daca ? si exemplele pot continua… le poate enumera oricine… dar atmosfera ramane normala pentru ca, niciodata aceste intamplari nu vor fi acolo altceva decat niste intamplari punctuale… stop

Oamenii aceia vorbeau tare, eu am adormit, altii s-au stresat, iti intarzie cateva minute mancarea, poti sa te enervezi si sa iti creasca tensiunea sau poti sa mananci, muzica este tare, schimba masa daca se poate sau daca nu poate este vreun motiv pentru care esti singurul deranjat si exemplele pot continua… bucura-te de moment, nu ti-l strica… pana la urma, de tine depinde

Am ajuns odihnit si linistit la Iasi, spaniolii au ajuns si ei cu bine si veseli, sper ca au avut o zi buna,…, pentru ca eu am avut-o si, imi pare rau ca ma gandesc la asta, imi pare rau de persoana care si-a stricat ziua si probabil a avut o durere de cap ingrozitoare…:)

Hits: 388

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0
9 raspunsuri
  1. madalina
    madalina says:

    felicitari pentru Charlestone de la Universitate,langa Spring Time,chelnerii sunt foarte amablili,in special o fata cu ochii albatri,e preferata mea:D nu stiu cum o cheama:) totul e super,dar….muzicuta mai incet,o data am prins liniste si o data imi bubuia in creieri.inr est,nota 20! Si “La mama” de la Stefan cel mare,se mananca super..!

    Răspunde
  2. Teo
    Teo says:

    M-a amuzat articolul, pentru ca mi-a amintit de o mica experienta de anul trecut. M-am urcat in avion, spre Londra, era o cursa low cost, si exact cum preconizasem, langa mine s-a asezat o mamica si un copil care s-a pus pe plans instantaneu. Am asteptat cu nerabdare decolarea, si mi-am pus castile in urechi. Surpriza, iPodul era gol, nu copiasem bine muzica. Am avut un atac de panica in prima secunda. Apoi am inceput sa citesc cartea pe care o aveam cu mine, si mi-am dat seama ca m-a prins atat de tare lectura, incat nu am mai auzit nici o galagie in jurul meu pana la Londra. Irascibilitatea poate fi controlata daca iti concentrezi atentia pe lucruri pozitive si care iti plac. It’s all in our head 🙂 Important este sa incercam sa vedem partea plina a paharului…

    Răspunde
  3. Catalin
    Catalin says:

    Teo

    as vrea sa te vad facand la fel si atunci cand chelnerul iti intarzie comanda… si iti este al naibii de foame… ca asta era de fapt substratul articolului…:)
    Oricum, multumesc

    Răspunde
  4. Emiru
    Emiru says:

    Ziua buna, tuturor!
    Am revenit dupa o scurta pauza, insa nu doar ca sa ma bag in vorba. Cateva intrebari scurte pt Catalin:
    1. Cum se toarna berea din sticla in pahar, cu spuma sau fara spuma si de ce? (intre noi fie spus, berea la sticla nici n-ar trebui sa se vanda in restaurante, decat poate cea fara alcool)
    2. Ai facut vreodata din curiozitate o statistica, sa vezi cam cati oameni comanda produse din carne nepreparata termic? (fie ca e sunculita afumata, biftec tartar, prosciutto di Parma, peste afumat sau marinat, etc)
    3. cam cata paine se consuma zilnic per consumator?

    Hai, ca te-am “omorat”. Ti-am dat tema de casa.

    Răspunde
  5. Ionut
    Ionut says:

    Salut.. Sunt cun cititor al acestiu blog, fidel pot spune, si asta se datureaza faptului ca Mahu Catalin e om din popor, plecat de jos, ajuns sus si fara a uita de unde a plecat sau mancarea de acasa, sunt povesti de viatza interesante, dar si culte totodata…. pentru emiru as avea cateva chestii de zis care pune intrebari, sau da tema pentru acasa unuia care a facut de toate intr-un restaurant cum e Catalin…. intrebarea cu berea e pierdere de timp, si recomand sa nu se raspunda, cu produsele nepreparate termic iar e bomba, suntem in romania si daca ai sti putin folclor sau daca ai fi copilarit la tara ai sti raspunsul. Scuze pentru faptul ca am fost putin grosolan si ca mi-am permis sa raspund si eu acestor intrebari chiar daca nu imi erau dresate. Si un mesaj pentru Catalin, nu poti multumi pe toti, esti in standarde, esti asa cum trebuie sa fie orice angajator.

    Răspunde
    • Ionut
      Ionut says:

      Scuze pentru greseli dar sunt in pauza de cafea si am numai 10 min in care trebuie sa mai fac si acel lucru caruia ii este destinata pauza:)))

      Răspunde
  6. Marusika 20
    Marusika 20 says:

    Salut….nu sunt cititoatre fidela al acestui blog dar e interesant ceea ce discutati….am intrat intimplator…sunt din republica Moldova…Catalin imi place ce discutati voi si daca nu te superi sau daca nu se supara cineva… doresc sa intreb si este foarte important pentru mine… acum in luna Mai am un zbor cu avionul dar eu din pacate niciodata nu am zburat cu avionul…o sa am trei destinatii,din Moldova in Germania Munchen apoi in CN. SUA Charlotte apoi Willmington…daca puteti sa ma ajutati cu citeva sfaturi sau reguli principale care sa ma poata ajuta sa inteleg mai bine aeroporturile si sa ma pot discurca …va rog frumos…sorry pentru greselel mele…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *